Content, eller forbrugerdokumentar – kært barn har mange navne. Men uanset betegnelse, er fødevaregiganten Nestlés pulverkaffe-brand, Nescafé, gået nye marketingveje, med en ny dokumentar-reklame.
Følg sygeplejersken Marie, på hendes upoleret- og ægte eventyr, på en kaffeplantage i Mexico, – sammen med kaffebonden, Noés. En tur uden indøvede replikker, stylister samt kæmpe kamerahold.
Marie, der til daglig er sygeplejerske, og blev fundet via Facebook og kastede sig ud i eventyret uden helt at vide, hvad der skulle foregå, og hendes ophold i Mexico. Dette resulterede i en 12 minutters lang dokumentar-reklame film.
Mødet med virkeligheden…
Hvis man kigger ud over medierne generelt – både reklamer samt sociale medier m.m., så kan disse ofte føles ganske kunstige- og uvirkelige, for “helt normale” mennesker. Men denne form for dokumentar-reklame nærmer sig virkeligheden, på en anden måde, – hvilket i sidste ende kan virke mere overbevisende overfor forbrugeren.
I vinters, lancerede Ford deres reklamefilm om: Familien – som gik bag de glitrende glansbilleder, og viste en families hverdagsdrama, i forbindelse med skilsmisse. En helt anden genre, end Nestlés dokumentar-reklame, placeret midt i de smukke kulørte bjerglandskaber i Mexico, – men begge film deler historien og forsøget om ‘virkeligheden’ – og ja… hvor ville det være skønt, hvis alle dyrkede dén lidt mere, da dette er noget vi kan relatere til.
Denne film leverer i hvert fald virkeligheden, på en skøn usminket- og farverig måde.
Enjoy!