Det periodiske system – for Content Marketing
Chris Lake fra Econsultancy har været så flink, og skabt et visuelt ‘Content Marketing’ overblik, – ved at tage udgangspunkt i det Periodiske system.
For at skabe overblik og gøre det lettere i arbejdet med content marketing, fokuseres der her på 7 vigtige nøgle elementer (plus et bonus). Brug det eventuelt som inspiration til dit eget arbejde, ved at gå farverne igennem, en efter en. Udnytter du alle mulighederne?
- Strategi – For at opnå succes, skal du have en plan!
- Format – “Indhold kommer i mange forskellige former & størrelser” (Artikel, Billede, App).
- Content type – Tænk på, hvad der vil appellerer til dit segment.
- Platform – Via hvilket medie..? (Website, Facebook, Blog, YouTube).
- Matrics – Antal besøgende, Leads, Sidevisninger.
- Goals – Alt indhold bør støtte de primære forretningsmæssige mål, uanset om det er til at generere masser af trafik, sælge mere, eller at øge brand awareness.
- Sharing triggers – Tænk på den følelsesmæssige drivkræft bag delingen, og sørg for det indhold, du opretter får folk føler noget.
- Checklist – Sørg altid for at dobbelttjekke dit arbejde!
Læs hele artiklen her: econsultancy.com