ET BILLEDE SIGER MERE END 1000 ORD…
På Pinterest kan du kommunikere “i en mere kreativ form” med din målgruppe, da det er billederne der ”taler” – man “liker”, “repinner”, “følger” eller bliver fulgt.
En af fordelene for din virksomhed er, at Pinterst ikke stiller ligeså store krav til den online tilstedeværelse, som f.eks. Facebook.
KREATIVA ANBEFALER
Hvis du ikke allerede benytter dig af Pinterest, men gerne vil prøve kræfter med den inspirerende opslagstavle, så har vi her nogle tips til, hvordan du og din virksomhed kommer godt i gang – samt hvad du får ud af det.
Generelt anbefaler Kreativa, at oprette ’boards’, der består af et mix af produkter og andre ting, der støtter din virksomheds brand. På Pinterest søger man nemlig på “interesser” dvs. er du kogebogsforfatter, giver det god mening at lave et board der f.eks. hedder “Raw food” eller “Healthy food”. Når dine kunder søger efter dette, er der stor mulighed for, at de støder på din board eller endnu bedre din bog!
Hvilket sprog man bruger afhænger af forskellige faktorer. Men pt. er konkurrencen mindre, hvis man skriver på dansk (danske boards) – “sund mad” vs. “healthy food”, og chancen for at blive set er dermed større.
Er dine produkter m.m. kun tiltænkt det danske marked, kan det være en fordel at oprette danske boards.
7 GODE RÅD
- Opret/reserver din virksomhed på Pinterest – så er du sikret din plads på platformen
- På Pinterest søger folk ofte med udgangspunkt i interesser, f.eks. “sund mad” eller “healthy food”. Derfor er det en god idé at arrangere dine ’boards’ efter interesser og ikke nødvendigvis efter produkter i et produktkatalog.
- Overvej hvilket sprog du vil bruge – Pt. er der ikke ligeså stor “konkurrence” på danske søgninger. Dvs. det er større sandsynlighed for, at du bliver lagt mærke til hvis du vælger dansk versus engelsk.
- Da 80 % af brugerne på Pinterest er kvinder, anbefaler Kreativa mediet til virksomheder, med denne målgruppe. Kilde: Tryksag.dk
- Sæt en pris på dit produkt – og link til dit website. Det virker! kilde: intlbancard.com
- Brug Hashtags, nøjagtig som på Twitter, dette vil gøre det nemmere for din målgruppe at finde dig. Jo større Pinterest bliver, jo vigtigere blive det på længere sigt, f.eks. #sundmad #healthyfood
- Tilføj “Pin it” på dit website. Læs her hvordan All Recipes fik succes med det
Her et par inspirerende idéer til brugen af din Pinterest:
- Et kontorfællesskab viser alle virksomhederne, som er på adressen. Se hvordan her
- Velgørenhed – Sony – Pin it to give it
- Fortæl om din virksomhed via billeder – Ben & Jerry
Skriv til hej@kreativa.dk for flere gode råd og lad os få en snak om, hvordan du kan bruge Pinterest.